Πρόγραμμα Αυτοαξιολόγησης Σχολικής Μονάδας

Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση - Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα

 

Κατά το σχολικό έτος 2010-2011, το Γυμνάσιο και το Λύκειο Τσοτυλίου εντάχθηκαν στο έργο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Μετά από ενημέρωση από την κ. Β.Τσιτούρα, σύμβουλο γενικής παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου μας, σχηματίστηκαν οι ακόλουθες ομάδες εργασίας:

Στο Γυμνάσιο συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Παπαδοπούλου Ευγενία (συντονίστρια της ομάδας), Τσιλιμίγκας Βασίλειος (πρακτικογράφος), Καραμητόπουλος Χρήστος, Τσαλή Κλεονίκη και Χριστογιάννη Θεώνη (μέλη της ομάδας). Τη γενική ευθύνη του προγράμματος ανέλαβε η Μάτσακα Ελευθερία, Διευθύντρια του σχολείου.

Στο Λύκειο συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Ζαχαροπούλου Λαμπρινή (συντονίστρια της ομάδας), Γαλανού Αντιγόνη (πρακτικογράφος), Κεπαπτσίδου Μαγδαληνή, Μυλωνά Ευαγγελία (μέλη της ομάδας). Την ευθύνη ανέλαβε ο Παλασόπουλος Δημήτριος, Διευθυντής του σχολείου.

Στη συνέχεια αποτιμήθηκαν τα πεδία αξιολόγησης του προγράμματος, τα οποία αφορούσαν μέσα-πόρους-ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου, οργάνωση και διοίκηση, κλίμα και σχέσεις στο σχολείο, εκπαιδευτικές διαδικασίες και εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Στο Γυμνάσιο δόθηκε έμφαση στο πεδίο «εκπαιδευτική διαδικασία και αποτελέσματα» και συγκεκριμένα στους δείκτες επίδοσης και προόδου των μαθητών καθώς και των ενισχυτικών, υποστηρικτικών και αντισταθμιστικών παρεμβάσεων. Στο Λύκειο επιλέχθηκε το πεδίο «κλίμα και σχέσεις στο σχολείο» και συγκεκριμένα οι δείκτες που αφορούν τις σχέσεις μεταξύ σχολείου και γονέων καθώς και την ανάπτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και παρεμβάσεων.

Επιλέχθηκαν τα κριτήρια με βάση τα οποία έγινε η περαιτέρω συστηματική διερεύνηση των παραπάνω δεικτών, καθώς και τα ερευνητικά εργαλεία με τα οποία έγινε η συλλογή των στοιχείων για την ικανοποίηση των κριτηρίων που τέθηκαν. Ακολούθησε η επεξεργασία των αποτελεσμάτων της συστηματικής διερεύνησης.

Κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012 έγινε η συγχώνευση του Γυμνασίου Τσοτυλίου με το Λύκειο Τσοτυλίου σε ένα σχολείο, το Γυμνάσιο Τσοτυλίου-Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκειακές τάξεις, οπότε στη διαδικασία της αξιολόγησης επιλέχθηκε ο πρώτος δείκτης από κάθε σχολείο, αφού οι δείκτες ενός προγράμματος δεν μπορούν να ξεπερνούν τους δύο. Η συνέχεια του προγράμματος βασίστηκε στους δύο αυτούς δείκτες (επίδοση και πρόοδος μαθητών, σχέσεις σχολείου - γονέων).

 

Προτεραιότητες για Δράση

 

Από την εκτίμηση των αποτελεσμάτων της συστηματικής διερεύνησης, οι ομάδες κατέληξαν σε προτάσεις και καταγραφή προτεραιοτήτων για δράση. Οι προγραμματισμένες δράσεις περιλαμβάνουν την ενημέρωση των γονέων των μαθητών αναφορικά με αποτελέσματα της διερεύνησης και την πρόσκληση για συμμετοχή τους σε κάποιες από τις δράσεις, το σχεδιασμό για άμεση έναρξη άτυπων τμημάτων ένταξης στο σχολείο μέχρι τη δημιουργία τμημάτων ένταξης καθώς και εθελοντικής πρόσθετης διδακτικής στήριξης για την ενίσχυση των, την ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα σχετικά με την ανάπτυξη και εφαρμογή συνεργατικών πρακτικών στο σχολείο και την ενίσχυση της διαθεματικότητας, καθώς και την επιμόρφωση στη χρήση διαδραστικών συστημάτων διδασκαλίας.