ΣΥΝΟΨΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Στα πλαίσια της διαδικασίας αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, επιλέχθηκε για περαιτέρω διερεύνηση το 5ο Πεδίο Διερεύνησης (Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα), ο Τομέας Εκπαιδευτικά Επιτεύγματα των Μαθητών και συγκεκριμένα ο Δείκτης Αξιολόγησης της Επίδοσης και Προόδου των Μαθητών. Πραγματοποιήθηκαν συγκεκριμένες σχεδιασμένες δράσεις, από το Σεπτέμβριο του 2012 έως το Μάιο του 2013. Εκτός των έξι εκπαιδευτικών, στη διαδικασία συμμετείχαν οι μαθητές, οι γονείς και η Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου μας. Ως προς την ποιότητα των επιμέρους ενεργειών και διαδικασιών που αναπτύχθηκαν, υπήρξε άριστη επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των συμμετεχόντων, αξιοποιήθηκαν οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι, το ανθρώπινο δυναμικό, η εμπειρία και ο διαθέσιμος χρόνος. Ο συντονισμός, η παρακολούθηση υλοποίησης και η υποστήριξη των δράσεων ήταν αποτελεσματικά. 

Για τη διερεύνηση του δείκτη «Επίδοση και πρόοδος των μαθητών», χρησιμοποιήθηκαν κάποια ερευνητικά εργαλεία, όπως φόρμες καταγραφής και ερωτηματολόγια. Πιο συγκεκριμένα, για τη συλλογή ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων για τη διερεύνηση του δείκτη έγιναν τα παρακάτω:

-       Από τα αρχεία του σχολείου καταγράφηκε σε ειδικές φόρμες η επίδοση των μαθητών την προηγούμενη χρονιά.

-       Σε φόρμες καταγραφής αποτυπώθηκαν τα ανάλογα στοιχεία και έγινε σύγκριση της επίδοσης των μαθητών με αυτή των προηγούμενων σχολικών ετών.

-       Από το πρακτικό του συλλόγου αντλήθηκαν στοιχεία αναφορικά με την επίδοση και τη συμπεριφορά των μαθητών.

-       Μοιράστηκαν ερωτηματολόγια σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και σε γονείς παιδιών με ιδιαίτερα χαμηλές επιδόσεις τα οποία συμπληρώθηκαν και επιστράφηκαν.

Τα κύρια αποτελέσματα που προέκυψαν από την  εφαρμογή της δράσης είναι τα παρακάτω:

-       Ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου στη χρήση  διαδραστικών συστημάτων διδασκαλίας, καθώς και στην εφαρμογή συνεργατικών πρακτικών και την ενίσχυση της διαθεματικότητας.                    

-       Δημιουργία άτυπων τμημάτων ένταξης καθώς και τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στα οποία οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν εθελοντικά.

-       Καταγραφή και παρακολούθηση της βελτίωσης της επίδοσης των μαθητών.

-       Δημιουργία κανονισμού λειτουργίας του σχολείου.

-       Δημιουργία ιστοσελίδας του σχολείου, ηλεκτρονικού περιοδικού και δικτύου e-twinning από τους μαθητές.

Το βασικό πρόβλημα κατά τη διαδικασία υλοποίησης ήταν η έλλειψη χρόνου για την πραγματοποίηση περαιτέρω δράσεων, λόγω της πρόσθετης γραφειοκρατικής εργασίας την οποία έχουν να διεκπεραιώσουν εξ ολοκλήρου οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Για την περαιτέρω ενίσχυση των μαθητών και τη βελτίωση της επίδοσής τους, προτείνονται τα παρακάτω:

-       Συχνές ενδοσχολικές συναντήσεις για την καλύτερη συνεργασία των εκπαιδευτικών και την περαιτέρω ενίσχυση της διαθεματικότητας.

-       Ενθάρρυνση και αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για ανάπτυξη περαιτέρω δράσεων, κυρίως με τη βοήθεια της νέας τεχνολογίας.

Είναι αναγκαία η δημιουργία τμημάτων ένταξης στο σχολείο. Η εθελοντική συμμετοχή των συναδέλφων μπορεί να βοηθά, δεν μπορεί όμως να υποκαταστήσει τη βοήθεια ενός ειδικού, που έχει εμπειρία στο συγκεκριμένο θέμα. Επίσης θα βοηθούσε πολύ τα παιδιά η δημιουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης.

Πρόγραμμα Αυτοαξιολόγησης Σχολικής Μονάδας

Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση - Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα

 

Κατά το σχολικό έτος 2010-2011, το Γυμνάσιο και το Λύκειο Τσοτυλίου εντάχθηκαν στο έργο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Μετά από ενημέρωση από την κ. Β.Τσιτούρα, σύμβουλο γενικής παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου μας, σχηματίστηκαν οι ακόλουθες ομάδες εργασίας:

Στο Γυμνάσιο συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Παπαδοπούλου Ευγενία (συντονίστρια της ομάδας), Τσιλιμίγκας Βασίλειος (πρακτικογράφος), Καραμητόπουλος Χρήστος, Τσαλή Κλεονίκη και Χριστογιάννη Θεώνη (μέλη της ομάδας). Τη γενική ευθύνη του προγράμματος ανέλαβε η Μάτσακα Ελευθερία, Διευθύντρια του σχολείου.

Στο Λύκειο συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Ζαχαροπούλου Λαμπρινή (συντονίστρια της ομάδας), Γαλανού Αντιγόνη (πρακτικογράφος), Κεπαπτσίδου Μαγδαληνή, Μυλωνά Ευαγγελία (μέλη της ομάδας). Την ευθύνη ανέλαβε ο Παλασόπουλος Δημήτριος, Διευθυντής του σχολείου.

Στη συνέχεια αποτιμήθηκαν τα πεδία αξιολόγησης του προγράμματος, τα οποία αφορούσαν μέσα-πόρους-ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου, οργάνωση και διοίκηση, κλίμα και σχέσεις στο σχολείο, εκπαιδευτικές διαδικασίες και εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Στο Γυμνάσιο δόθηκε έμφαση στο πεδίο «εκπαιδευτική διαδικασία και αποτελέσματα» και συγκεκριμένα στους δείκτες επίδοσης και προόδου των μαθητών καθώς και των ενισχυτικών, υποστηρικτικών και αντισταθμιστικών παρεμβάσεων. Στο Λύκειο επιλέχθηκε το πεδίο «κλίμα και σχέσεις στο σχολείο» και συγκεκριμένα οι δείκτες που αφορούν τις σχέσεις μεταξύ σχολείου και γονέων καθώς και την ανάπτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και παρεμβάσεων.

Διαβάστε περισσότερα: Πρόγραμμα Αυτοαξιολόγησης Σχολικής Μονάδας

Αναζήτηση

Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 2 επισκέπτες και κανένα μέλος