Ερευνητική Εργασία-Project A' και Β' Τετράμηνο Σχολ. Έτος 2012-2013

Για την Α' Τάξη Λυκείου:

Θέμα: " Εκκλησίες, γεφύρια και χωριά του Βοΐου"

Υπεύθυνοι καθηγητές: 

        1. Παπαδοπούλου Ευγενία κλ. ΠΕ14
        2. Ζαχαροπούλου Λαμπρινή κλ. ΠΕ11

  

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής μας.

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ

Παραδοσιακά χωριά της περιοχής

Παλιές και νέες εκκλησίες

Πέτρινα γεφύρια

BOΪΟ

Η περιοχή του Βοΐου είναι πλούσια σε εκκλησίες, πέτρινα γεφύρια και χωριά με ωραία αρχιτεκτονική. Τα όμορφα φυσικά τοπία με τις εναλλαγές κατά τις τέσσερις εποχές του χρόνου προσφέρουν πραγματικά ένα πανέμορφο θέαμα στους ανθρώπους που ζουν ή επισκέπτονται την περιοχή.

Στα πλαίσια της ερευνητικής μας εργασίας μας δόθηκε η ευκαιρία να την  εξερευνήσουμε, να πλουτίσουμε τις εμπειρίες και τις γνώσεις μας.

Θα θέλαμε να μοιραστούμε αυτές τις εμπειρίες με τα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου μας, τους καθηγητές μας και όσους θα δουν τη δουλειά που κάναμε μέσα από την ιστοσελίδα του σχολείου μας.

ΠΩΣ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ

Η τάξη μας χωρίστηκε σε 3 ομάδες. Κάθε ομάδα ανέλαβε ένα βασικό κομμάτι της εργασίας: εκκλησίες, πέτρινα γεφύρια, χωριά.

?           Συγκεντρώσαμε πληροφορίες και στοιχεία μέσα από το διαδίκτυο, από βιβλία και περιοδικά.

?           Σχεδιάσαμε και πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χωριά της περιοχής, όπου είχαμε συναντήσεις με κατοίκους, ακούσαμε ιστορίες, πήραμε φωτογραφίες και κάναμε  καταγραφή σε video.

 Ακολούθησε η επεξεργασία και τώρα η παρουσίαση της εργασίας.

Τα χωριά τα οποία επισκεφθήκαμε στο A΄ τετράμηνο είναι:

  •  Ροδοχώρι
  • Λούβρη
  • Κριμήνι
  • Κορυφή
  • Χρυσαυγή
  • Μόρφη
  • Αγ. Σωτήρα
  • Πεντάλοφος

Τα χωριά τα οποία επισκεφθήκαμε στο Β΄ τετράμηνο είναι:

  • Πολυκάστανο
  • Δαμασκηνιά
  • Αυγερινός

 

Για την Β΄Τάξη Λυκείου:

Θέμα: " Ρατσισμός "

Υπεύθυνοι καθηγητές:

        1. Ζέρβας Ανδρέας κλ. ΠΕ04
        2. Παπαδοπούλου Ευγενία κλ. ΠΕ14

 

ΛΟΓΟI ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας, μαθήματος της Β΄ Λυκείου, αποφασίσαμε σαν τάξη, να ασχοληθούμε με τον ρατσισμό. Ανάμεσα στις επιλογές που είχαμε, διαλέξαμε τον ρατσισμό. Στην αρχή μας κέντρισε το ενδιαφέρον ως μαθητές, γιατί μέσα από αυτή την εργασία θα μαθαίναμε πολλά χρήσιμα πράγματα σχετικά με το θέμα. Επιπλέον θα παρουσιάζαμε και στο υπόλοιπο σχολείο την εργασία, η οποία θα έδινε στα παιδιά τα απαραίτητα εφόδια, ώστε να μην εκδηλώσουν το συγκεκριμένο φαινόμενο σε ανάλογη περίπτωση. Δεύτερο κριτήριο ήταν ότι έχουν παρατηρηθεί  πολλές περιπτώσεις ρατσισμού γύρω μας,  οι οποίες μας λύπησαν και μας έκαναν να σκεφτούμε ότι ο ρατσισμός είναι μια άσχημη ενέργεια, η οποία δεν μας ωφελεί πουθενά και ταυτόχρονα δημιουργεί πολλά προβλήματα. Κατά την διάρκεια της έρευνας διαπιστώσαμε ότι μερικά από αυτά οδηγούν σε πολλά και διάφορα επικίνδυνα περιστατικά.

ΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

    Τακύρια ερωτήματα που θα μας απασχολήσουν είναι: 1) Αν στον τόπο μας υπάρχει το φαινόμενο του ρατσισμού και σε ποιο βαθμό και 2) Αν οι ιθαγενείς επιθυμούν να εκδιωχθούν οι αλλοδαποί από την χώρα τους καθώς και αν οι άνθρωποι αλλάζουν άποψη και στάση για τον ρατσισμό, όταν τον υποστούν οι ίδιοι.             

 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    Για την εργασία αποφασίστηκε από το σύνολο της τάξης να ακολουθήσουμε την παρακάτω μεθοδολογία.

    Ακολουθήσαμε την εκπαιδευτική τεχνική των ομάδων. Αρχικά για να έχουμε καλύτερα και πιο εύκολα αποτελέσματα χωριστήκαμε σε τρείς ομάδες και η καθεμία ασχολήθηκε με κάτι διαφορετικό. Λόγω της περιορισμένης εμπειρίας μας, συμβουλευτήκαμε πληροφορίες από το διαδίκτυο. Διαβάσαμε και μελετήσαμε εξακριβωμένες επιστημονικές έρευνες και άρθρα για να πετύχουμε η εργασία μας να είναι  όσο πιο κοντά γίνεται σε αυτά τα πρότυπα.

    Καταλήξαμε λοιπόν, να συντάξουμε δύο ερωτηματολόγια από τα οποία θα αντλούσαμε πληροφορίες και θα βγάζαμε τα απαραίτητα συμπεράσματα για την εργασία.

    Με βάση τις απαντήσεις που πήραμε από τα ερωτηματολόγια αποδείχθηκε ότι υπάρχει ρατσισμός στην Ελλάδα. Τα αίτια που οδηγούν τους Έλληνες σε ρατσιστική συμπεριφορά είναι κύρια:

v        οι οικονομικοί λόγοι, (εκμετάλλευση ατόμων διαφόρων φυλών που αποτελούν φθηνά εργατικά χέρια).

v        τα πολιτικά προβλήματα, όπως η βία και η εγκληματικότητα, που δημιουργούν ένταση η οποία εκτονώνεται πάνω στους ξένους οι οποίοι γίνονται  τα εξιλαστήρια θύματα.

v        οι θρησκευτικές αντιθέσεις και ηθική εξαχρείωση, είναι παράλληλα αίτια ρατσισμού ανάλογα με το βαθμό επιρροής των.

v        τα εθνικιστικά αίτια, όπου οι μικροί λαοί, φοβούνται την αφομοίωση τους από τους μεγάλους και ισχυρούς και χρησιμοποιούν τον εθνικισμό τους, ως ασπίδα διασφάλισης της ταυτότητάς τους.

v        η έλλειψη παιδείας, όπου οι επιτήδειοι μπορούν να καλλιεργήσουν στους ανθρώπους αισθήματα ανωτερότητας ή να τους φανατίσουν εναντίον άλλων ομάδων. Οι άνθρωποι υιοθετούν ρατσιστικές αντιλήψεις προκειμένου να εκμεταλλευτούν τον συνάνθρωπό τους.

 

Ερευνητική Εργασία-Project Α' Τετραμήνου Σχ. Έτος 2011-2012

"Νέοι και διαδίκτυο. Κοινωνική δικτύωση, πληροφόρηση, δικτυακά παιχνίδια"

Το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2011-2012 η Α΄ Λυκείου Τσοτυλίου ασχολήθηκε με τη χρήση του διαδικτύου από τους νέους. Προς επίτευξη των στόχων που θέσαμε, δημιουργήσαμε ένα ιστότοπο, όπου νέοι διαφόρων ηλικιών συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που φτιάξαμε, με το οποίο προσπαθήσαμε να ανιχνεύσουμε τη συμπεριφορά των νέων κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο. Το ερωτηματολόγιο αυτό παραμένει ενεργό. Αν θέλετε και εσείς να συμμετάσχετε στη συνεχιζόμενη έρευνά μας, παρακαλείσθε να πατήσετε εδώ. Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα εμφανίζονται στο αρχείο Ερωτηματολόγιο.pdf.

Επιπλέον, αποκτήσαμε ως τάξη φωνή στο διαδίκτυο μέσω της ιστοσελίδας μας στο facebook με το όνομα a lykeioy Tsotyli. Για να τη δείτε, πατήστε εδώ.

Αλλά δεν σταματήσαμε σε αυτά. Πραγματοποιήσαμε δοκιμαστικές ραδιοφωνικές εκπομπές μέσω διαδικτύου και λανσάραμε ηλεκτρονικό περιοδικό μας «Οι Προχώ», που φιλοξενείται στην πολύ ενδιαφέρουσα πλατφόρμα της Joomag. Για να το δείτε, πατήστε εδώ. Περιλαμβάνει φωτογραφίες, σχόλια, αλλά και βίντεο!

Ερευνητικές Εργασίες-Project Σχ. Έτος 2011-2012

Α τετράμηνο: <<Νέοι και διαδίκτυο. Κοινωνική δικτύωση, πληροφόρηση, δικτυακά παιχνίδια>>.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για την υλοποίηση της παραπάνω εκπαιδευτικής εργασίας ορίστηκαν:

1. Γκίνης Αναστάσιος ΠΕ 04

2. Παπαδοπούλου Ευγενία ΠΕ14

Συντονιστής ορίζεται: ο Αναπληρωτής Διευθυντής κ. Παλασόπουλος Δημήτριος ΠΕ03.

 

Β τετράμηνο: <<Παραδοσιακά προϊόντα Βοΐου >>.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για την υλοποίηση της παραπάνω εκπαιδευτικής εργασίας ορίστηκαν:

1. Γκίνης Αναστάσιος ΠΕ 04

2. Παπαδοπούλου Ευγενία ΠΕ14.

Συντονιστής ορίζεται: ο Αναπληρωτής Διευθυντής κ. Παλασόπουλος Δημήτριος ΠΕ03.

Αναζήτηση

Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 5 επισκέπτες και κανένα μέλος