ΣΥΝΟΨΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Στα πλαίσια της διαδικασίας αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, επιλέχθηκε για περαιτέρω διερεύνηση το 5ο Πεδίο Διερεύνησης (Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα), ο Τομέας Εκπαιδευτικά Επιτεύγματα των Μαθητών και συγκεκριμένα ο Δείκτης Αξιολόγησης της Επίδοσης και Προόδου των Μαθητών. Πραγματοποιήθηκαν συγκεκριμένες σχεδιασμένες δράσεις, από το Σεπτέμβριο του 2012 έως το Μάιο του 2013. Εκτός των έξι εκπαιδευτικών, στη διαδικασία συμμετείχαν οι μαθητές, οι γονείς και η Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου μας. Ως προς την ποιότητα των επιμέρους ενεργειών και διαδικασιών που αναπτύχθηκαν, υπήρξε άριστη επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των συμμετεχόντων, αξιοποιήθηκαν οι διαθέσιμοι οικονομικοί πόροι, το ανθρώπινο δυναμικό, η εμπειρία και ο διαθέσιμος χρόνος. Ο συντονισμός, η παρακολούθηση υλοποίησης και η υποστήριξη των δράσεων ήταν αποτελεσματικά. 

Για τη διερεύνηση του δείκτη «Επίδοση και πρόοδος των μαθητών», χρησιμοποιήθηκαν κάποια ερευνητικά εργαλεία, όπως φόρμες καταγραφής και ερωτηματολόγια. Πιο συγκεκριμένα, για τη συλλογή ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων για τη διερεύνηση του δείκτη έγιναν τα παρακάτω:

-       Από τα αρχεία του σχολείου καταγράφηκε σε ειδικές φόρμες η επίδοση των μαθητών την προηγούμενη χρονιά.

-       Σε φόρμες καταγραφής αποτυπώθηκαν τα ανάλογα στοιχεία και έγινε σύγκριση της επίδοσης των μαθητών με αυτή των προηγούμενων σχολικών ετών.

-       Από το πρακτικό του συλλόγου αντλήθηκαν στοιχεία αναφορικά με την επίδοση και τη συμπεριφορά των μαθητών.

-       Μοιράστηκαν ερωτηματολόγια σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και σε γονείς παιδιών με ιδιαίτερα χαμηλές επιδόσεις τα οποία συμπληρώθηκαν και επιστράφηκαν.

Τα κύρια αποτελέσματα που προέκυψαν από την  εφαρμογή της δράσης είναι τα παρακάτω:

-       Ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου στη χρήση  διαδραστικών συστημάτων διδασκαλίας, καθώς και στην εφαρμογή συνεργατικών πρακτικών και την ενίσχυση της διαθεματικότητας.                    

-       Δημιουργία άτυπων τμημάτων ένταξης καθώς και τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στα οποία οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν εθελοντικά.

-       Καταγραφή και παρακολούθηση της βελτίωσης της επίδοσης των μαθητών.

-       Δημιουργία κανονισμού λειτουργίας του σχολείου.

-       Δημιουργία ιστοσελίδας του σχολείου, ηλεκτρονικού περιοδικού και δικτύου e-twinning από τους μαθητές.

Το βασικό πρόβλημα κατά τη διαδικασία υλοποίησης ήταν η έλλειψη χρόνου για την πραγματοποίηση περαιτέρω δράσεων, λόγω της πρόσθετης γραφειοκρατικής εργασίας την οποία έχουν να διεκπεραιώσουν εξ ολοκλήρου οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.

Για την περαιτέρω ενίσχυση των μαθητών και τη βελτίωση της επίδοσής τους, προτείνονται τα παρακάτω:

-       Συχνές ενδοσχολικές συναντήσεις για την καλύτερη συνεργασία των εκπαιδευτικών και την περαιτέρω ενίσχυση της διαθεματικότητας.

-       Ενθάρρυνση και αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για ανάπτυξη περαιτέρω δράσεων, κυρίως με τη βοήθεια της νέας τεχνολογίας.

Είναι αναγκαία η δημιουργία τμημάτων ένταξης στο σχολείο. Η εθελοντική συμμετοχή των συναδέλφων μπορεί να βοηθά, δεν μπορεί όμως να υποκαταστήσει τη βοήθεια ενός ειδικού, που έχει εμπειρία στο συγκεκριμένο θέμα. Επίσης θα βοηθούσε πολύ τα παιδιά η δημιουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης.

Αναζήτηση

Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 2 επισκέπτες και κανένα μέλος